ikona dostępu

Skargi ws. dostępności niektórych produktów i usług

Informacja o zasadach składania skarg dotyczących dostępności

Klient ma prawo złożyć do Banku skargę na niezapewnienie spełniania wymagań dostępności przez produkt lub świadczoną usługę. Skargę należy złożyć do placówki banku.

Skarga powinna zawierać następujące informacje:
  1. Imię i nazwisko Klienta
  2. Adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu (Klient może wskazać preferowany sposób kontaktu; w przypadku braku wskazania preferowanego sposobu kontaktu, Bank będzie kontaktował się z Klientem za pośrednictwem poczty tradycyjnej – listem poleconym)
  3. Wskazanie produktu lub usługi, których dotyczy skarga
  4. Wskazanie wymagania dostępności, którego nie spełniają produkt lub usługa wraz z żądaniem zapewnienia jego spełniania przez Bank.

Jeśli skarga nie będzie spełniała powyżej wskazanych wymogów, Bank może pozostawić skargę bez rozpoznania. 

Skarga może być złożona:
  1. na piśmie - osobiście w siedzibie Banku albo wysłana przesyłką pocztową albo wysłana na adres do doręczeń elektronicznych AE:PL-14891-15585-BIFBT-12
  2. ustnie - telefonicznie albo osobiście do protokołu podczas wizyty w Banku
  3. w postaci elektronicznej z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej pod adresem e-mail centrala@bsglinojeck.sgb.pl lub numerami telefonów wskazanymi na stronie internetowej.

Bank rozpatrzy skargę i udzieli odpowiedzi w terminie 30 dni od dnia otrzymania skargi. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, Bank może wydłużyć termin do rozpoznania skargi do 60 dni od dnia otrzymania skargi. W takim przypadku, w terminie 30 dni Bank powiadomi Klienta o przyczynie zwłoki i wskaże nowy termin rozpatrzenia skargi. Jeśli Bank nie dotrzyma powyższych terminów, skargę uważa się za rozpatrzoną zgodnie z żądaniem skarżącego. Bank zrealizuje żądanie skarżącego w terminie nie dłuższym niż 6 miesięcy od dnia otrzymania skargi. 

W swojej odpowiedzi Bank udzieli Klientowi informację o wyniku rozpatrzenia skargi. Jeśli skarga nie została uwzględniona - Bank wskaże uzasadnienie faktyczne i prawne podjętej decyzji. Jeżeli natomiast skarga zostanie uwzględniona - Bank określi termin, nie dłuższy niż 6 miesięcy od dnia udzielenia tej odpowiedzi, w którym żądanie skarżącego zostanie zrealizowane. 

Jeśli skarga nie zostanie uwzględniona, Bank w swojej odpowiedzi zawsze przedstawi pouczenie o możliwości:
  1. odwołania się od stanowiska zawartego w odpowiedzi do Prezesa Zarządu, a także o sposobie i terminie wniesienia tego odwołania,
  2. złożenia zawiadomienia o niespełnianiu przez produkt albo usługę wymagań dostępności do Prezesa Zarządu PFRON.

Pliki do pobrania